Meditació enfocada a la reproducció assistida (III): la betaespera

Vacuna de la grip: què faig si estic buscant l’embaràs?
22/10/2020
Covid-19: com afecta els tractaments de reproducció?
18/11/2020

Meditació enfocada a la reproducció assistida (III): la betaespera

Durant els tractaments hi ha certs moments, com la betaespera, on sentim que es dispara el nostre malestar emocional. Mitjançant la meditació enfocada a la reproducció assistida podem mantenir a ratlla aquesta ansietat i afrontar d’una forma més calmada aquest moment.

És normal tenir ansietat en els processos de reproducció?

En alguns moments dels tractaments reproductius les nostres pors, expectatives, frustracions i experiències prèvies prenen una major rellevància. En alguns casos poden, fins i tot, desencadenar reaccions d’ansietat. Tots sabem que l’ansietat és un estat emocional adaptatiu i necessari per a la nostra supervivència com a espècie, ja que posa en marxa mecanismes com el de fugida o atac.

Malgrat això, com ho podem fer per intentar mantenir a ratlla aquesta ansietat i intentar afrontar d’una manera més calmada aquest moment? La meditació enfocada a la reproducció assistida pot ajudar-nos.

Tips per fer font les esperes dels tractaments de reproducció

A continuació et recollim alguns tips que et poden ajudar a afrontar millor aquesta espera, la betaespera. Però recorda, no hi ha una recepta generalitzada sinó que cadascú, en funció de les seves característiques, haurà de buscar quines estratègies li són més útils. I, sobretot, recorda que el treball psicològic previ és la clau per afrontar millor una situació complexa com aquesta.

  • Practica diàriament tècniques de relaxació. Aquestes tècniques t’ajudaran a abordar les reaccions corporals relacionades amb l’ansietat. Recorda que tens disponibles al nostre IGTV diferents àudios (sessions guiades) que et poden ajudar!
  • Realitza exercici físic de forma regular. Informa’t de quin tipus d’exercici pots realitzar durant aquest període i no deixis aquest hàbit saludable.
  • Observa, detecta i registra quins efectes té en tu l’ansietat a diferents nivells: corporal, emocional i cognitiu. Serà el primer pas per a poder gestionar-los!
  • Intenta viure en el present en tots els teus sentits. Físicament, emocionalment i mentalment. Això t’ajudarà a no anticipar-te i boicotejar-te.
  • Planifica algunes activitats que et facin gaudir i sentir-te bé.

Com puc contactar amb el vostre servei de psicologia especialitzat en reproducció assistida?

Sempre que necessitis pots escriure al nostre correu específic psicologiafivclinic@clinic.cat i t’ajudarem en tot el que puguem. Recorda que tens a la teva disposició altres sessions de meditació guiada: dues sobre la respiració, i una altra sobre com pot ajudar-te la visualització.

Marta Garcia. Psicòloga consultora de FIVclínic.

Fem servir cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant la personalització de l'accés a la nostra pàgina i l'anàlisi dels vostres hàbits de navegació. Si continueu navegant, hom considera que n'accepta el seu ús.

ACEPTAR
Aviso de cookies