Nutrició

Nutrició

Acompanyament nutricional en el procés reproductiu

Sabem que el seguiment d'una dieta equilibrada, la pràctica regular d'exercici físic i la gestió de l'estrès, tenen un paper fonamental en la fertilitat. La tasca d'Alba Andreu, dietista-nutricionista i consultora de FIVclínic, serà acompanyar-vos i fomentar uns hàbits de vida saludables per aconseguir l'embaràs desitjat.

Existeix la dieta per afavorir la fertilitat?

La investigació científica sobre nutrició i fertilitat (Diet and fertility: a review. Am J Obstet Gynecol. Gaskins AJ, Chavarro JE. 2018 Apr) ha avançat molt en els últims anys, i encara que en alguns casos encara no és robusta, si ens permet tenir una idea d'aquells nutrients que podrien tenir un impacte positiu o negatiu en la fertilitat.

Quins aliments són beneficiosos per la fertilitat?

Se sap que la ingesta d'hidrats de carboni complexos i fibra, presents en cereals i derivats integrals; greixos monoinsaturats, com l'oli d'oliva; i àcids grassos omega 3, en el peix blau, podrien tenir un efecte beneficiós en la fertilitat en dones i en homes. Al seu torn, s'ha observat que substituir part de les de proteïnes d'origen animal (carns, peixos, ous) per proteïnes d'origen vegetal (llegums, fruits secs i llavors) afavoreix l'ovulació. A més, una aportació adequada de vitamines i minerals és fonamental per afavorir la fertilitat. En concret, els antioxidants com les vitamines C i E, el seleni i el zinc, sembla que tenen un paper essencial en la reproducció masculina. La principal font de vitamines i antioxidants les trobem a les fruites, verdures i hortalisses.

Quins aliments hem d'evitar si estem en un procés reproductiu?

De forma contrària, una ingesta excessiva de greixos saturats, àcids grassos trans i proteïnes d'origen animal podria tenir un efecte perjudicial en la fertilitat. Aquest grup inclouria aliments com les carns vermelles i processades, embotits, brioixeria i fast-food.

Tenint això present, la coneguda dieta occidental actual, caracteritzada pel consum excessiu de carns vermelles, aliments processats, greixos saturats, sucres refinats i molt poca ingesta de fibra i vitamines, tindria un impacte negatiu en la fertilitat.

Quin patró de dieta cal seguir si busques l'embaràs?

Responent a la pregunta inicial, podem afirmar que, tot i que no existeix una única dieta de la fertilitat, sí que podem parlar de diferents patrons dietètics que poden afavorir-la com serien la dieta Mediterrània, la Atlàntica, la vegetariana i fins i tot la vegana, sempre sota supervisió de un professional.

Contacte Especialitats mèdiques

He llegit i accepto la política de privadesa

Fem servir cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant la personalització de l'accés a la nostra pàgina i l'anàlisi dels vostres hàbits de navegació. Si continueu navegant, hom considera que n'accepta el seu ús.

ACEPTAR
Aviso de cookies